Iepa people!

Ja ha passat gairebé una setmana des d’últim post! Uauu aquí (suposo que com a tot arreu ;-) el temps passa volant!! Ja fa més de tres setmanes que volto per aki dalt i tinc la impressió que fa moltíssim i em sento com a casa, però amb l’estranya sensació que té un final, que hi sóc només de pas. Ahir a la tarda vaig anat a fer un cafetó a una de les cafeteries- pastisseries més xules, la Future Bakery de Toronto i quan vaig seure, i vaig veure la gent i tot l’ambientillu em vaig emocionar... és increïble aquesta sensació de descobrir constantment!!! de tant en tant haig de parar i recordar altre cop que sóc a Canadà i que tinc moltíssima sort de poder-ho viure!

A veure, què us explico d’aquesta setmana... començarem parlant del meu English... va avançant, però realment més a poc a poc del que voldria! L cada cop puc seguir més converses quotidianes, però a l’hora d’expressar-me i explicar coses més concretes, déu ni do el que em costa! Crec que un dels problemes que tinc és que el matí faig immersió en anglès però em passo tota la tarda llegint, escrivint i pensant en català (desconnecto absolutament de Toronto i de l’anglès i em submergeixo a la vida mataronina)... i quan torno a casa xerro una mica amb la Gladis però no n’hi ha prou! Haig de practicar molt més English!!! Hauré de buscar altres activitats!!!

Aquest dimarts he tingut l’entrevista amb la Monica Heller, pel qui no la coneixeu és la professora amb qui he tingut els contactes per venir aquí. Vam parlar sobre la meva tesi, abans m’havia preparat una mica el guió de com explicar-li però em va comença a fer preguntes... i ja em vaig embolicar! Uff vaig tenir la mateixa sensació de quan presentes un paper en un congrés i el públic et pregunta coses que no acabes d’entendre i no saps ben bé com explicar... hehehe però aquest cop amb menys públic! Bé, res... crec que va entendre la idea central encara que ella hi afegiria molts més components economicistes a l’hora de l’elecció de llengües i d’escoles. Vaja, que de les pràctiques lingüístiques dels preadolescents mataronis vam acabar parlant de l’estructura social, distribució de barris i classes socials a Toronto! Hehehe... tot plegat molt interessant però el meu anglès encara no dóna per tenir una bona conversa, com m’hagués agradat. Al CREFO aquesta setmana ha començat a treballar al mateix despatx que jo una noia que també està redactant la tesi, es diu Mirelle i és Canadenca, hehe ja em vaig aprofitar d’ella i li vaig dir que em donés un cop de mà i em revises un abstract en anglès... Aquests dies no he treballat directament amb la tesi, sinó que he enviat un parell d’abstracts i he intentat avançar i tancar un parell d’articles... però que encara no estan tancats...la setmana vinent... ;-)

L’altre esdeveniment important d’aquesta setmana ha estat...Halloween. Encara que sembli mentida no ha estat tan espectacular com m’esperava!!!! Forces cases, sí, que estan ambientades amb Pumpkins, fantasmes, i Jack o’lanterns (carbasses amb llum a dins)... Però la setmana ha passat força tranquil·la dins la rutina habitual, quan vaig anar a comprar la disfressa (un barret de bruixa i una collaret amb una aranya) me’n vaig adonar de l’ambientillu de la festa... però re de l’altre món! A l’escola d’english a part de la decoració, fins ben bé el divendres no vam fer res relacionat amb Halloween... i divendres l’únic que vam fer és anar disfressats a classe i preparar unes minirepresentacions. A la nit els nens passen per les cases amb el “Trick or treat?” però tampoc ho vaig viure gaire perquè teníem entrades per anar a un dels Night Clubs més famosillus de la city “el Circa” però ...increïble! la gent que hi havia fent cua! Feia la volta a l’illa de cases i mira que aki les illes són grans! després de fer cua durant gairebé 2h els porters ens van dir que les entrades que teníem ja no valien i que ara havíem de pagar $30 per entrar! Au, sí home!! Érem uns deu i vam decidir fer una festa alternativa al pub de davant... on vam estar xerrant fins que van tancar! En conclusió, Halloween és com el nostre carnestoltes però crec que el carnestoltes s’està perdent i aki està a tope! Gent borratxa al metro, nit de descontrol, gent disfressada de tot i mé!,...n’hi havia de realment molts curiosos! eIs vestits de les noies es caracteritzaven bàsicament per portar molt però que molt poca roba... vaig veure bosses de regals super minis, Eves agafant pomes només amb la fulla de parra, moltes conilletes de playboy, pilots d’avió, Ronaldinhos, presidiaris, etc, etc... nosaltres anàvem més clàssics a l’estil Halloween de les pelis: bruixes i zombies.

L’altra cosa que he fet aquesta setmana és preparar el superviatge de final d’any (és com el viatge final de curs)... hehehe, m’he reservat 3 setmanetes per fer turisme!!! Primer baixaré cap a NY (del 13 al 23 de desembre) allà ens trobarem amb la Míriam, que també ve a fer una escapada per aquestes terres, el 24 marxarem cap a Montreal on hi passarem el Nadal després pujarem fins a Quebec city i baixarem cap a Ottawa per acabar a Toronto a passar la nit de Cap d’any i... el 4 de gener de retorn cap a Bcn!

Nice week my dears, see you!

Pd. Aquesta setmana hem fet un workshop de slang (sociolectes) a l’escola… a veure si algú em sap traduir aquest: “wipe your plates and come up the apples” (Cockney- East London)

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Ale, veig que rebem per totes bandes per poc sociòlegs. Haurem de recuperar alguns llibres oblidats. I això mola! ;)
Per cert, jo t'esperava amb la disfressa de dinosaure i passejant lo gosset aquell de la foto que posaves l'altre dia :-D

Mireia ha dit...

Buah...Nessa quan tornis al pis segur que em trobaran a faltar a mi...xq ja u veus..cuidu a la Mimi de meravella!(i a la Judit i en Javi tmb!) Tot i que ho intenti, el seu nivell de puntualitat no millora...però li agrada més q la renyi jo xq ho faig amb un somriure a la cara...i no com tu q ho fas seria!!!
...i a veure si akesta nit ens veiem, q fa molts dies q estem desconnectades!
petonarrus i axuxons dels meus!

Xavi ha dit...

Holaaaaaa... Aquí et trobem a faltar, noia! Ja fas servir la roba que et va caure abans de marxar al Canadà? Mira que et quedava súperguai (s'adeia amb els ulls i tot >;-}

Quina por que em fas quan dius que la Monica voldria ficar-hi més elements econòmics, a la tesi... Encara ens tornaràs parlant de la commodification de la llengua al bar de l'institut...

Molts petons i records a la Monica! I aprofita, que no te n'hauràs adonat i harà arribat gener.

Anònim ha dit...

Quina setmana més intensa i veig que seguixes treballant de valent: que si anglès, articles mataronians, xerrades de feina... i gaudint de l'ambient. b7s

Anònim ha dit...

Hola noia!
Jo també m'imaginava un Halloween més sonat: amb el tema del dino-gos...
Veig que estàs aprofitant molt bé el temps,eh! entre la pastiseria, l'anglès, l'estudi i les festetes!! quin bon rotllo i quina envegeta!! Et diria que ho aprofitis molt però veig que ja ho estàs fent, je je je!!!

Una abraçada moooolt forta,
Mai

Marta de Tous ha dit...

Wola xiqueta, he estat un xic desconnectada però m'agrada veure amb l'intensitat que vius el dia a dia, per aquí. Li he passat la teva adreça a l'Anna, my little sister, que des de fa 15 dies està residint a Londres, i podem dir que el clima no l'acompanya gaire. Crec que la teva experiència i la teva il·lussió li poden servir de molt. Aquest cap de setmana he pensat molt amb tu, entre brratxera i borratxera ;b !! Sí senyor, hem cel·lebrat l'última Festa Major de l'any! L'estiuet de St. Martí. I ara ja comença el comte enrera pels 28, eh!! Em guardo totes aquestes cel·lebracions per compartir-les quan tornis. Com que el Sant Martí j haurà passat, cel·lebrarem el Sant Antoni. Molts petonets wapíssima i espero que ens escrivim aviat. MUAKS

Anònim ha dit...

Hvala za intiresny Blog