Ei people!

Això comença agafar rutina! Matins a anglès, tardes a la uni i nits redescobrint “sex and the city” (hi estic ben enganxada!). Encara queden moltes coses per fer, però el dia ja no té tanta xixa com al principi! Resumint les coses bàsiques, segueixo a l’hotelet del paquis i aquest cap de setmana vaig a veure un parell d’habitacions, la que vaig anar a veure l’últim cop ja estava llogada... m’estic fent una crack de la city i de la cerca de lloguer! ;-) Ja tinc resolt el tema de l’SPSS aquí a la uni el tenen i el puc fer servir! Pel que fa al temps, comença a fer fresqueta i la setmana vinent les temperatures diuen que baixaran força!

Per situar-vos una mica, no parlar tant de mi i fer culturilla us puc dir que Toronto és una gran ciutat, té una població de 2 milions i mig d’habitants (5,5 milions a la seva Àrea Metropolitana, la GTA - Greater Toronto Area) segons diuen és una de les ciutats més multiculturals del món (la meitat de la població de Toronto no ha nascut a Canadà!) i alhora una de les més segures de Nord Amèrica. A Toronto es parlen més de 140 llengües, això vol dir que més del 30% dels torontians tenen una llengua inicial diferent de l’anglès o el francès. Aquest fet fa que la ciutat sigui un mosaic de barris “ètnics”: China town, Little Italy, Greek Town, etc. És un repte i un luxe poder-los anar descobrint tots! Encara no tinc planificat el cap de setmana però ja us aniré informant!

Mmmmmmmmmmmuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaa

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Ara he vist el mapa de les llengües d'Alaska que em deies! Os3, quin goig que fa tan gran! Hi aniràs a fer un volt? :D Una pregunta, has tastat una cosa que es diu sirope de arce? En uns dibuixos animats sortia com algo molt típic de Canadà i sempre m'ha intrigat. Ara no sé si això ja t'ho havia comentat... Mooooolts petons!

Marina

Anònim ha dit...

Eips,
últimament no paro a sentir a parlar del Canadà: a Bcn han fet unes jornades sobre la diversitat del Quevec i al Canadà, ... I aquest dimarts el programa de Karakia (Canal 33) també anava precisament del Canadà.

Vanessa si el vols veure per internet i així sents a parlar una mica català (que segur que l'enyores una mica) el link és: http://www.tv3.cat/ptv3/tv3TotsVideos.jsp?idint=119988686

En aquest programa van dir coses molt curioses (si més no que jo ignorava), com per exemple que el Canadà és el 2n país més gran del món (després de Rússia) i tal i com tu dius, Vanessa, ells també van destacar la part intercultural del país.
Pel que fa a la cuina, no tens excusa per menjar malament, va quedar demostrat que mengen molta verdura: patates, moniatus, carabasses, ... i, com que sabem que no ets gaire amiga de les amanides potser t'anirà bé saber que allà (o aquí) les fan amb col en comptes d'enciam. En fi, que van acabar dient que la diversitat cultural també és veu reflectida a la cuina.

I si algun català o catalana llegeix aquest comentari i està interessat en el programa, el dimarts que ve continua parlant del Canadà (segona part).

Molts petonets arenyencs!
I si fa fred, abriga't força i estrena els peucs!!

Núria

Anònim ha dit...

Eii!! que feliç que s'et veu!! Que guai que ens passis aquestes bones vibracions!!

Veig que ja t'has fet una viatgera professional! Fas una embeja sana....

Va bé el mini-portàtil? dedueixo que de conya ja que pel que veig no pares quieta amunt i avall i portar poc pes a sobre es deu agraïr... Suposo que no és plan d'anar com un cargol amunt i avall amb la casa a sobre...jeje

Un petó ben fort. Per aquí tot igual, anar veient creixent panxes!!!

Anònim ha dit...

:D Jo també em vaig enganxar a la sèrie `fa un parell d'anys, però per un moment m'he pensat que et referies a què vivies unes nits molt mogudetes :P

Marta de Tous ha dit...

Ei NEssa aquest és un missatge de prova per comprovar que he seguit els passos correctament. Ja veig que estàs del tot instal·lada.Les imatges són increïbles. REalment és la NY del Canadà. Per cert, vas trobar la targeta? Ei, ara sí que espero que ens poguem comunicar sovint. Molts petons wapíssima!!!